22 mei 2011

Gedichten bij zelgemaakte dieren

Bij de zelfgemaakte dieren van 1LA (olv Valerie) werden gedichten ontworpen door 1LD (olv An)



Boerderij 
                                                           

Groen gras
Achter het hek
Zwart met witte vlekken
Koe

(Elfje)

Eend
Gele eend
Op blauw water
Kwak zei de eend
Plons!   (haiku)

Snoep eten doe ik graag
Citroenen eet ik ook                                                                 
Hyperactief
Altijd eet ik gras
Altijd drink ik water
Patatten lust ik niet                                                   

Mijn buik doet pijn
Antibiotica voor mijn buik
Raar, ik; herinner me niets meer van het eten            
Ik heb honger                                                               
Etenstijd

(naamgedicht of achrosticon)

Er was eens een giraf in Tibet
Die rookte elke dag een sigaret
Toen was hij weer eens zat
En zijn vrouw had het gehad
Daardoor sliep hij niet in bed       (limerick)




Papi papegaai                                                                               
Praat papagaais
Plots ploft papi papegaai pardoes plat                       
Pijnlijk! 
( tautogram)



Zwaan
Wit gevleugeld
Vliegend zwemmend lopend
De zwaan vliegt elegant
De jager jachtgeweer KNAL
Bang dood
Zwanefilet


(ruitgedicht)

Geen opmerkingen:

Falling Christmas Object Gadget