Leerlijnen en Coaching 2

Oef, de 2 opdrachten voor Sabine zijn binnen. Wat?

2 coachende gesprekken voeren met iemand of een groepje personen op school die een werkzorg heeft/hebben.
Persoonlijk heb ik geen problemen om leekrachten warm te maken voor muzische activiteiten. Mijn collega's zijn uit zichzelf al enthousiast. Vandaar dat ik als mentor voor beginnende leerkrachten een coachend gesprek gevoerd heb met een leerkracht die vragende partij was ivm haar werkzorg.
Het tweede gesprek was een uitdaging: het coachen van een klas. Het gesprek zelf is enorm goed verlopen en overtuigt er mij weer maar eens van dat leerlingen mits de goede aanpak, met voldooende aandacht en vertrouwen voor en in hen, van zeer goede wil kunnen zijn. Natuurlijk met vallen en opstaan. Hoe kan het anders? Zijn wij zelf altijd zo gelijkmatig? Is Rome in één dag gebouwd?
Enfin, mijn gesprekken zijn binnen. Nu heel benieuwd wat Sabine er zal op aanmerken. Duimen voor mezelf!







Leerlijnen, leerplannen, doelstellingen

Uitwerken opdracht " Kijkwijzer " (Ines)
De lln vertrekken vanuit de natuurelementen, kiezen een land-art-prent en vertolken deze met klanken.





Voorbeeld 2: lln.leren in groep samen werken en evalueren daarna elkaar adhv pictogrammen met bijhorende uitleg




<

Ines Vandoorne
 Ines laat ons adhv toepassingen,  de leerplannen, muzische leerlijnen opnemen.














Coaching 2

We wroeten verder in de taal van het coachen.
Positionering, lichaamstaal , vertrouwen opbouwen.
Falling Christmas Object Gadget